A part of JBS Textile Group

JBS Backstage


JBS LANCERER NYT PROJEKT, SOM HYLDER DE KRÆFTER, DER ARBEJDER I KULISSERNE.

Det danske undertøjsmærke JBS lancerer d. 2. november et projekt, som går bag Danmarks musikscener for at anerkende de kræfter, der bringer de store fællesoplevelser til live for os andre. Projektet hedderBackstageog har undertitlen: “-alt det, du ikke ser”.

Med afsæt i koncertoplevelsen sætter Backstage fokus på to elementer, der normalt lever i det skjulte for publikum. Det første element er tourmanageren, der skal sørge for at tidsplan, lydprøve, logistik og produktion bag koncerten fungerer. Hvem er de tourmanagere, som får koncertkalenderen til at hænge sammen – og hvad driver dem.

“Vi opfatter os som et kulturbærende brand og vi har altid set musikere og crew i vores undertrøjer. Når vi kigger ind i musikken, genkender vi os selv i det, der foregår i kulissen. Vi står ikke forrest på scenen og tager opmærksomheden – men er naturligt optaget af den kvalitet, der ligger bagved”  fortæller Nicolai Hartung, som er kommunikationsansvarlig hos JBS.

Det andet element er landets spillesteder, som hvert år tager imod hundredevis af musikere for at skabe oplevelser i de lokale byer. Spillestederne er drevet af ildsjæle – professionelle såvel som frivillige – som sørger for at rammerne er på plads, så bands kan skabe magi for publikum.

ÅRETS BACKSTAGE 2017

Videoer